Názor: Ani najkrajnejšia dedina nesmie mať cestu v dezolátnom stave

16. August 2017 · Autor: admin 

Hovorí sa, že dobrý hospodár sa stará o svoj majetok. Myslím, že by to malo platiť aj v prípade ciest druhej a tretej triedy, ktorých gazdom je banskobystrická župa. Je pravdou, že niektoré úseky sú už opravené, najmä tie v blízkosti Rimavskej Soboty, ale mnohé sú v dezolátnom stave.

Jednou z nich je cesta smerom na Teplý Vrch za Nižnou Pokoradzou. Ako dokumentujú aj naše zábery, je tam látanina na plátanine, flek za flekom, ryhy, výmole a výtlky. Jazdiť po takomto tankodrome určite nie je snom žiadneho vodiča, ak nechce mať poškodené tlmiče, nízkoprofilové pneumatiky, resp. ráfiky. A pritom sa po tejto trase premelie mnoho áut, autobusov, aj cyklistov, pretože Teplý Vrch je hlavne v lete vyhľadávaným miestom, kde sa môžu domáci i rekreanti okúpať.

Ani cesta v Nižnej Pokoradzi nevyzerá veľmi lákavo, je v katastrofálnom stave. Žeby v tomto prípade nastával kompetenčný spor medzi rimavskosobotskou samosprávou a BBSK? Nech je to tak, či onak, faktom je, že mnohé cesty druhej a tretej triedy v našom kraji sú v dezolátnom stave.

Myslím si, že gazda by sa mal starať nielen o svoju stajňu, ale aj o zadnú šopu. Teda, ani najkrajnejšia dedina nesmie mať cestu v dezolátnom stave. Jej obyvatelia sú tiež daňoví poplatníci…

Autor: Marta Kanalová

Prečítajte si aj články:
Župný úrad treba pozametať!
Dosť bolo starých politikov!

 

Publikované 16. 8 2017

Comments

2 komentáre/ov - “Názor: Ani najkrajnejšia dedina nesmie mať cestu v dezolátnom stave”

  1. spalovac mrtvol - 17. August 2017 18:26

    Pani Kanalová, takýchto ciest aj prvej triedy je na Slovensku neúrekom. Všetky doterajšie vlády systematicky zanedbávali údržbu cestných komunikácii do takého
    štádia, že to čo vidieť na Vašich fotografiách, je už neopraviteľné. Je nutné ” natiahnuť
    nový koberec. A vzhľadom na to, že po takýchto komunikáciach chodia kamióny, tak
    nespevnené krajnice pôvodných ciest spôsobujú, že pod váhou týchto kamiónov sú
    tieto cesty krajne nebezpečné. Sám chodím autom po takýchto cestách cca 100 km
    týždenne a po absolvovaní takejto cesty som nadobudol dojem, že mám celkom vy-
    trasený z hlavy mozog. Samozrejme nemám auto typu SUV, ale bežné osobné auto
    strednej triedy. Čo robiť? Zapáliť živé fakle pred ministerstvom dopravy? Všetko ostatné už bolo prevedené, ale bezúspešne. Voľby sú každé štyri roky a nič ľudia
    nechcú zmeniť, len požadujú stále to isté a bezvýsledne.

  2. Marta Kanalová - 17. August 2017 19:34

    Máte pravdu, takýchto ciest je po Slovensku neúrekom. Cesty druhej a tretej triedy patria pod samosprávny kraj, takže poslanci by sa mali snažiť o to, aby boli do rozpočtu na tento účel vyčlenené každoročne financie, aby sa to robilo postupne, pretože sú tak zdevastované, že naraz na to župa nebude vedieť vyčleniť prostriedky. Pokiaľ však tento problém nebude jednou z priorít poslancov, tak sa riešiť nebude. Cesty prvej triedy patria pod štát, teda vedia s tým niečo spraviť aj poslanci NR SR. Aj v našom regióne ich máte, takže by mali apelovať na kompetentných a neustále ich otravovať, aby ministerstvo vyčlenilo financie na ich opravy. Niekedy mám pocit,, že namiesto toho, aby sa vo vláde riešili záležitosti, ktoré by mali slúžiť občanom, sa zbytočne politikárči. Ale v konečnom dôsledku je na nás, voličoch, akých zástupcov si zvolíme, či budú v kraji alebo v NR SR presadzovať naše potreby a záujmy. Ak nás už raz sklamú, myslím, že v ďalších voľbách by sme už nemali im dať hlas.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vložiť komentár.